Google

Noua conducere a Primăriei Botoşani se pune în mişcare

Written on:iulie 11, 2016
Comments
Add One

BT primar catalin flutur la microfon netDupă o lună de la derularea ultimelor alegeri locale, noul executiv al Primăriei municipiului Botoşani şi-a stabilit atribuţiile şi sarcinile de serviciu pentru următorii patru ani. Pentru a da dovadă de transparenţă şi flexibilitate, primarul liberal Cătălin Flutur a lăsat mână liberă celor doi viceprimari social democraţi să-şi aleagă domeniile de care doresc să se ocupe. Chiar şi în aceste condiţii, Cosmin Andrei, junele aflat la al doilea mandat de viceprimar, a avut câteva comentarii ironice făcute, aşa de „amorul artei”, fără motive obiective. De altfel, şi în mandatul ex-primarului Ovidiu Portariuc, Cosmin Andrei a trâmbiţat nemulţumiri de ordin politic la adresa liberalilor, unele fiind de-a dreptul jenante. Dar iată domeniile de care va trebui să se ocupe vicele Andrei în următorii patru ani: Ofițer de stare civilă, Protecție civilă și situații de urgență, Toaletarea arborilor, Instrumentarea documentelor în ceea ce privește atestatele de producător, Documentele pentru ajutoarelor pentru încălzire, Autoritatea tutelară, Asistență socială, Coordonarea activității de picnic conform legislației în vigoare, Administrarea pajiștilor, Coordonarea compartimentului informatic, Raportarea statistică, Evaluarea pagubelor produse culturilor agricole, Salubrizarea oraşuşului. Iar comentariile sale, lipsite de temei atâta timp cât singur şi-a ales atribuţiile, au fost de genul: ”Ca un aspect important, una dintre atribuții mi-a atras atenția și o să o citesc așa cum este scrisă și anume prevenirea și combaterea epizootiilor care înseamnă extinderea unei boli contagioase într-un timp foarte scurt la animalele de pe o anumită zonă geografică, în speță municipiul Botoșani și aici sunt nerăbdător să iau legătura cu cei de la DSV să văd cum putem trata pesta africană porcină care este o situație deosebită în acest moment la nivelul municipiului Botoșani. Ca un spirit de glumă aș putea spune că aceste atribuții sunt foarte potrivite pentru un viceprimar al comunei Tulbureni. Pentru municipiul Botoșani aș fi putut să fac mult mai mult dar aceasta este decizia. Știu că nu există comuna Tulbureni, este doar un cartier al Botoșaniului, dar atribuțiile așa par a fi date, dar, așa cum am mai spus aș fi putut face mult mai mult, am coordonat în trecut activități mult mai complexe. Nu știu care sunt argumentele care au stat la baza emiterii acestei dispoziții care în primă instanță pot fi catalogate ca fiind foarte multe. În realitate activitatea este una de rutină în ceea ce privește atribuțiile pe care le-am primit, semnarea unor documente care au un caracter mai mult formal în ceea ce privește anchetele sociale sau acordarea ajutoarelor de încălzire, documente care sunt instrumentate de compartimentele de specialitate”. Ca o replică la ironiile vicelui Cosmin Andrei, primarul Cătălin Flutur a spus: ”Filmul derulat este cam în felul următor. În prima zi după ședința de Consiliu Local am avut o ședință în care i-am rugat pe domnii viceprimari să-mi spună cam ce și-ar dori să facă, să primească ca atribuțiuni în funcție de pregătirea profesională pe care o are fiecare, cred că de aici trebuie să plecăm. Domnii viceprimari, administratorul public, domnul secretar aveau o listă foarte mare de atribuțiuni și logic să fi avut în condițiile în care fostul primar nu avea nici una. Viceprimarul Cosmin Andrei avea atribuții din data de 30 septembrie 2014 când a preluat efectiv cele pe care le-a avut fostul primar, Ovidiu Portariuc. El le-a dat pe toate. Normal că trebuia să încarci la ceilalți într-un anume mod. Eu vreau să spun că eu nu mă feresc de muncă și sunt atribuțiuni și probleme de care o să mă ocup personal. Decizia primarului este decizia primarului, dar a fugi de răspundere, nu știu cât este de productiv și nu știu cât este de corect. Pentru că botoșănenii când votează un primar nu cred că-l votează să nu facă nimic”. Mult mai diplomat şi dornic să se apuce de treabă s-a dovedit a fi celălalt viceprimar social democrat, Marian Murariu, care a declarat: ”Sunt foarte mulțumit de atribuţiile primite pentru că fac parte din competențele mele. Pe scurt mă ocup de urbanism, compartiment agenți economici, serviciul patrimoniu și lucrările de utilitate publică privind alimentarea cu apă, gaze naturale și canalizare”. Dar iată care sunt concret atribuţiile viceprimarului Marian Murariu, de profesie inginer constructor: Ofițer de stare civilă, Elaborarea planului urbanistic general și regulamentului local de urbanism ale municipiului Botoșani în vederea supunerii spre aprobare de către CL, Coordonarea activității direcției de urbanism din aparatul de specialitate al primarului inclusiv semnarea sau verificarea certificatelor de urbanism, autorizațiilor de construire și adeverințelor de recenzare, Coordonarea activității serviciului patrimoniu din aparatul de specialitate al primarului inclusiv semnarea documentelor privind organizarea executării și executarea concretă a actelor normative de interes general și local în legătură cu administrarea domeniului public și privat al municipiului Botoșani, Coordonarea activității compartimentului agenți economici din aparatul de specialitate al primarului inclusiv semnarea documentelor create în activitatea acestui compartiment, Coordonarea activităților privind lucrările de reparație și întreținere străzi inclusiv aprobarea și semnarea documentelor în legătură cu aceste activități, Coordonarea activităților privind intervențiile și racordurile la rețelele edilitare din cadrul direcției edilitare inclusiv aprobarea și semnarea documentelor în legătură cu aceste activități, Organizarea executării și executarea în concret a activității din domeniul serviciilor comunitare de utilitate publică privind alimentarea cu apă inclusiv aprobarea și semnarea documentelor în legătură cu aceste activități, Organizarea executării și executarea în concret a activității din domeniile serviciilor comunitare de utilitate publică privind gazele naturale aprobarea și semnarea documentelor în legătură cu aceste activități, Organizarea executării și executarea în concret a activității din domeniile serviciilor comunitare de utilitate publică privind canalizarea aprobarea și semnarea documentelor în legătură cu aceste activități. (G.B.)

Leave a Comment