Google

Guvernul PNL-USR pregătește câteva tunuri serioase; Câțu desființează CFR Marfă și dă afară mii de salariați

Written on:iunie 9, 2021
Comments
Add One

În documentul transmis pe 11 martie 2021, autoritățile române s-au angajat să privatizeze ROFERSPED după ce aceasta primește activele necesare de la CFR Marfă.

Există un plan de concedieri în masă. Prin decizia directorului general al CFR Marfă nr. 123/07.05.2021 s-a hotărât disponibilizarea a 1.400 angajați din întreaga companie și s-a dispus întocmirea listelor cu personalul ce va fi concediat începând cu data de 5 iulie 2021.

În prezent, CFR Marfă are 4.814 angajați. Din structura centrală a companiei, care îndeplinește un rol exclusiv administrativ, vor fi concediați doar 8% dintre angajați.

Marea parte a personalului care urmează să fie concediat reprezintă exact personalul productiv din centrele zonale și reprezintă 30% din totalul angajaților CFR Marfă.

Programul de Reorganizare și Restructurare a CFR Marfă, document de 82 de pagini, aprobat de directorul general al CFR Marfă, Mihai Frăsinoi, care a fost în ultimii ani directorul general adjunct al marelui competitor al CFR Marfă, SC Unicom Tranzit, al cărui frate face parte din conducerea altui mare operator de transport de marfă și avizat juridic, rămâne un document secret, ținut departe de ochii muritorilor de rând, chiar dacă, pentru ei, se pregătesc concedieri și privatizări mascate.

De precizat că guvernul Câțu folosește Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) drept instrument de distrugere a ultimelor active de stat și fals motiv pentru privatizări forțate și mascate. Autoritățile române și-au luat angajamente secrete în fața Uniunii Europene. Încă de anul trecut.

Scrisoarea Comisiei Europene din 11 mai 2021 către Reprezentanța Permanentă a României la Uniunea Europeană devoalează planul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii și al Guvernului de a lichida definitiv CFR Marfă.

Iată schema Guvernului PNL-USR

CFR Marfă își transferă activele companiei ROFERSPED. Ele includ 22% din vagoanele CFR Marfă și 27% din locomotivele sale. În medie 23% din capitalul rulant al CFR Marfă.

Niciun angajat nu este transferat direct de la CFR Marfă la ROFERSPED, care își angajează personalul de pe piață.

ROFERSPED nu primește contracte de la CFR Marfă. Își creează propriul portofoliu.

În prezent, CFR Marfă deține 98% din compania care își primește activele în cadrul planului de recuperare actualizat, ROFERSPED.

În conformitate cu planul de recuperare actualizat, CFR Marfă își transferă mai întâi acțiunile deținute de ROFERSPED către Ministerul Transporturilor și Infrastructurii din România. Ulterior, Ministerul transferă activele recuperate de la CFR Marfă către ROFERSPED în schimbul capitalului propriu.

După finalizarea recuperării parțiale în natură, autoritățile române lichidează CFR Marfă, care își încetează activitățile și iese de pe piață.

„În loc să gândească soluții și să-și propună să recupereze cota de piață pierdută între 2014-2020 (54,81 % -2014 față de 29,29 % -2020 ) în procent de peste 25%, preferă o abordare simplistă și pliază personalul, prin disponibilizare, la cota de piață actuală, cu toate că CFR Marfă are resurse tehnice, personal calificat și experiență infinit mai mare decât concurența (cea care a preluat cota de piață pierdută de CFR Marfă).

Din analiza datelor puse la dispoziție în programul de restructurare (obtinut pe surse și nu oficial cum ar fi fost firesc), mai precis tabelul și graficul evoluției cotei de piață în transporturile feroviare, rezultă că, atunci când a existat preocupare la CFR Marfă și voință managerială, recuperarea cotei de piață a fost posibilă.

De exemplu în anul 2011 s-a recuperat 2,5% (60,5% în 2011 față de 58,0% în 2010). În anul 2014 s-a reușit menținerea  cotei de piață (54,81 % – 2014 față de 54,78%- 2013), iar în anul 2017 s-a reușit recuperarea a 2% (48,17%- 2107 față de 46,16% – 2016).

Prin parcurgerea analizei cotei de piață, se constată că pierderea anulă este, începând cu anul 2000 și până în prezent, în medie de 3%, cu excepția dezastruosului an 2019, când se înregistrează o pierdere abruptă de 13%, care, în indicatorul tone transportate, înseamnă peste 6 milioane tone marfă.

În pierderea cotelor de piață, centrele zonale de marfă nu sunt contributoare, neavând calitatea de a  fixa un preț de piață concurențial. Stabilirea și negocierea prețurilor este apanajul exclusiv al centralului CFR Marfă!

În ultimii ani, cantitatea totală de mărfuri transportate pe calea ferată a rămas în general stabilă. Preluarea cotei de piață de la CFR Marfă de către concurență a generat și nevoie de forță de muncă calificată care să asigure acesteia prelucrarea și transportul mărfurilor și care s-a recrutat de la CFR Marfă, operatorii privați exercitând presiuni prin diverse metode pentru preluarea de personal.

Soluția disponibilizării de personal aplicată acum vine chiar în sprijinul concurenței care are nevoie acută de resursă umană calificată în funcții esențiale. Aceasta să fie intenția CFR Marfă atât timp cât nu are preocuparea de a recupera din cota de piață, măcar cea pierdută recent?!

Având în vedere că în programul de reorganizare și restructurare s-a făcut o comparație cu un operator privat, luat ca model de urmat, care, la cota de piață de 27 %, își susține activitatea cu o cifră de personal de 2.300 de salariați, atunci, adevărata provocare pentru un management perfomant la CFR Marfă ar trebui să fie recuperarea cotei de piață de cel puțin 54 %, adică cea avută în anul 2014, susținută cu actualul personal de 4.814 salariați.

Toate aceste date tehnice de mai sus sunt furnizate chiar din interiorul reprezentanților CFR Marfă, absolut stupefiați, revoltați și umiliți, prin vocea directorului Centrului Zonal Marfă Iași, Dumitru Anchidin. Obiecțiuni care, de altfel, au fost înaintate oficial și conducerii CFR Marfă, care, până în prezent, le-a ignorat complet.

De altfel, eu personal, am înaintat în urmă cu o săpămână o interpelare ministrului Transporturilor și Infrastructurii, Cătălin Drulă, solicitându-i clarificări în privința lichidării CFR Marfă. Ce am primit?! Tăcere!”, spune deputatul Vasile Toma.

 Acum e clar de ce Guvernul PNL-USR ascunde adevăratul Plan Național de Redresare și Reziliență al României!

Folosindu-se de PNRR, PNL și USR maschează cele mai mari tunuri. Nefiind capabili să vină cu proiecte viabile și nedorind să propună proiecte pentru români, au transformat PNRR în propriul plan de afaceri. Pentru asta, ascund adevărul și de români și de Comisia Europeană în fața căreia își iau angajamente secrete întemeiate pe propriile interese. În condițiile în care și Comisia Europeană le cere explicații și date clare, PNL și USR preferă să aducă justificări false.

Azi, este vorba de CFR Marfă. Companie etalon pentru România. Dacă PNL și USR ar fi vrut să ajute la modul real CFR Marfă ar fi venit în fața românilor și a UE cu un proiect viabil de dezvoltare, profitând de toate avantajele date de tranziția verde și digitalizare. „În schimb, folosiți o schemă ascunsă de privatizare, oferind pe tavă patrimoniul românesc companiilor cliente.

Mâine, folosindu-vă mârșav de același PNRR care ar fi trebuit să fie șansa noastră a tuturor la redresare, oferiți pe tavă tot ce a mai rămas românesc în țara asta în schimbul sinecurilor pe care le aveți asigurate pentru tot restul vieții.

Veți face concedieri în masă pe care le veți numi restructurări necesare.

Veți închide firme românești pe care le-ați îngenuncheat și le veți pune jugul final al falimentului, timp în care veți motiva cu același PNRR și aceeași nevoie de dezvoltare. A companiilor străine care vă susțin.

Veți îngheța pensiile și salariile pe baza altor angajamente secrete și interese care vă aparțin exclusiv.

Veți mări taxele și impozitele. Cu aceeași motivație mincinoasă și pe baza acelorași angajamente.

Veți crește prețurile. Veți distruge tot până la ultima suflare și ultima fărâmă! Iar după ce v-ați umplut buzunarele cât pentru 100 de generații, veți pleca fără nicio remușcare, lăsând un popor mai sărac ca niciodată și o țară aservită complet sponsorilor dumneavoastră, căreia îi va lua 100 de generații să își revină. Timp în care, generațiile dumneavoastră se vor bucura de prosperitatea plătită secundă de secundă de generațiile noastre.

Nu, PNL și USR! Nu Uniunea Europeană este vinovată pentru mizeria în care vreți să transformați România și sclavia la care vreți să forțați românii!

Nu Uniunea Europeană și PNRR sunt vinovați că vreți să vindeți România, că mergeți la Bruxelles și vă luați angajamente false, că nu spuneți adevărul și că vă folosiți de tot ce puteți ca să vă luați tainul.

Nu Uniunea Europeană și PNRR sunt vinovați că vă folosiți poziția pentru a face lobby celor care vă plătesc!

Nu mai găsiți mereu țap ispășitor în Opoziție sau UE! De data asta, nu mai merge așa! De data asta, ceea ce faceți și vreți în continuare să faceți vă autoincriminează fără niciun drept de apel.

Nu ne trebuie prea mult ca să înțelegem ce vreți să faceți din noi toți și din această țară! CFR Marfă este exemplul!”, concluzionează deputatul Vasile Toma.

Leave a Comment