Primarul Boroș spune pompos că Bârladul este în epoca modernizării, dar cei mai mulți bârlădeni arată cu degetul dezastrul din oraș. Se pun borduri pe scânduri, se înalță trotuarele cu cu jumătate de metru de se îngroapă gardurile și magazinele, se toarnă asfalt pe pământ și totul se face pe bani foarte mulți. De lucrări se ocupă firma Nomis.
Aceasta este întrebarea la care caută răspuns tot mai mulți bârlădeni. În oraș se dărâmă tot, se lucrează pe multe „fronturi”, sunt alocați bani mulți, dar calitatea lucrărilor și durabilitatea obiectivelor ridică multe semne de întrebare.
Până la urmă s-a stricat un ditamai drumul național modernizat cu zeci de milioane de euro (drumul național Botoșani-Târgu Frumos) sau s-a dărâmat un pod (podul din județul Neamț) pentru că era făcut din polistiren, iar la Bârlad niște drumuri din interiorul orașului sau niște trotuare cât să reziste? Sau cum să fie făcute? Cam acesta-i mesajul care se înțelege din poziția construcorului. Investițiile durează până-și încasează constructorul banii! Corect? Corect!
Reprezentanții companiei de construcții Nomis afirmă că ei respectă proiectul. Cei de la Primăria Bârlad, la fel, spun că totul este în regulă. Pe teren însă treaba e total diferită. Surse din Primăria Bârlad au afirmat, sub protecția anonimatului, că toate încălcările proiectului se fac cu acordul primarul Boroș. „Minunile” de la Bârlad ar putea fi oprite de Inspecția în Construcții, o instituție a statului român, dar și aici probabil au „fost unse balamalele”, după cum spune românul hâtru și treaba merge strună.
Așa se lucrează, din păcate, în Moldova și-n România. Puțin și prost, dar cu bani mulți. În acest fel „șmecherii” care activează în domeniul construcțiilor au mereu de lucru. Iar „șmecheri” sunt destui. Mulți constructori și-au făcut firme după ce au „dat la pace” cu fruntașii din politică. Primesc lucrări multe, că dau „parandărătul” la partid, înjumătățesc materialele necesare unui obiectiv, fac recepții „aranjate” și toate lumea e mulțumită până se strică drumurile sau se dărâmă podurile.
La cealaltă extremă sunt și câțiva constructori serioși în România. Recent am văzut cum se mirau unii oficiali de modul cum lucrează UMB Spedition la autostradă. România este, așadar, locul extremelor. Ori foarte prost ori foarte bun, din punct de vedere calitativ. Tot UMB a lucrat pe drumurile naționale Vaslui-Iași și Bârlad-Albița. Au câțiva ani buni de când au fost finalizate și încă se circulă bine pe aceste drumuri.
Mulți bârlădeni se uită cu jind cum s-au realizat lucrări de calitate în Vaslui și vorbesc de vrednicia primarului Vasile Pavăl. Un reportaj incendiar citiți în ediția tipărită a regionalului Informatorul Moldovei.