Google

Cine apără interesele românilor și ale României?

Written on:februarie 29, 2020
Comments
Add One

Totodată, țări precum Austria, Polonia, Germania, Franța, Italia, refuză categoric să plătească mai mult la bugetul Uniunii Europene, ca să aibă cu ce să se dezvolte și țări precum România. Aceste mari puteri ale Europei s-au dezvoltat cu bani de la bugetul Uniunii Euopene, cheltuind mai mulți bani decât aveau alocați, iar acum refuză să sprijine țările mai puțin dezvoltate. Așa că, românii vor fi obligați, în viitorul apropiat, să facă agricultură fără acele amărâte de subvenții europene și să fie competitivi într-o piață comună, concurând cu țări unde agricultura este subvenționată. E clar deci că Uniunea Europeană a fost doar o formă de sprijin pentru cei mari. Cei mici rămân tot la fel de săraci și sunt buni doar pentru a livra forță de muncă ieftină bogaților.

Firmele de transport românești vor avea interzis la transport în Europa

Într-un comunicat de presă dat publicității recent, transportatorii menționează că transportul rutier a fost și în 2019 principalul contributor la exportul de servicii al României, cu un total de 6,12 miliarde euro, în creștere cu 10% față de 2018, din care 5,95 miliarde euro reprezintă transportul rutier de mărfuri, restul fiind generat de transportul rutier de pasageri (52 milioane euro) și alte tipuri de transport rutier (112 milioane euro), potrivit datelor Băncii Naționale a României (BNR). Transportul rutier generează un sfert din exportul total de servicii al României, de 26,3 miliarde de euro, fiind urmat de alte servicii pentru afaceri (consultanță, servicii juridice, inginerie, servicii tehnice etc.) – 5,47 miliarde euro, servicii telecom și IT – 5,37 miliarde euro și servicii turistice – 3,18 miliarde euro. De asemenea, transportul rutier a realizat în 2019 un excedent de 4,63 miliarde de euro, reprezentând peste jumătate din soldul total al comerțului internațional cu servicii, de 8,55 miliarde euro.
În aceste condiții, UNTRR atenționează că transportul rutier va fi cea mai afectată ramură economică din România de măsurile protecționiste propuse în cadrul Pachetului Mobilitate 1.
„Firmele de transport rutier românești vor fi excluse din piața europeană de transport, iar efectele economice negative vor afecta principalii indicatori macroeconomici ai României. Principalul pilon de consolidare al exportului de servicii al României va fi eliminat în avantajul economiilor vest europene. Deficitul de cont curent va crește cu 50%, de la 10 miliarde euro la peste 15 miliarde euro (circa 7% din PIB). Moneda națională se va deprecia și va crește inflația. În cazul în care cursul de schimb leu/euro este astăzi 4,8 lei/euro la un deficit de cont curent de 10 miliarde euro, la un deficit de 15 miliarde de euro cursul se va deprecia masiv, iar economia României va intra într-o gravă recesiune. În aceste condiții în care este evidentă contribuția determinantă a transporturilor rutiere la stabilizarea economiei României, UNTRR solicită Guvernului, Parlamentului României și Președinției implicarea activă pentru apărarea intereselor transportatorilor rutieri români în UE, afectate grav de Acordul privind Pachetul Mobilitate 1”, se arată în comunicat.
Cele trei dosare cuprinse în Pachetul Mobilitate 1, menționează UNTRR, au fost realizate pe fondul protecționismului în creștere al statelor membre din vestul UE reunite în cadrul Alianței Rutiere, iar transportatorii români și est-europeni vor fi cei mai afectați de măsurile propuse, care vor conduce la o creștere semnificativă a costurilor lor de operare și la restricționarea transporturilor rutiere internaționale operate de aceștia în cadrul UE.

„Măsurile extrem de restrictive, precum obligația întoarcerii camionului acasă la opt săptămâni, care limitează libera circulație a serviciilor și crește poluarea, întoarcerea obligatorie a șoferilor la fiecare trei sau patru săptămâni, care limitează drepturile omului și nu oferă posibilitatea șoferului de a alege unde să-și petreacă timpul liber, introducerea unei perioade de restricționare a cabotajului (cooling-off) de patru zile și aplicarea forțată a regulilor detașării și a Regulamentului Roma I firmelor de transport rutier vor elimina transportatorii rutieri români din piața europeană de transport rutier și vor împinge firmele și șoferii să migreze în vest”, atrage atenția UNTRR.

Continuare în ediția print a regionalului Informatorul Moldovei.

Leave a Comment