Google

Președintele Kasta Morrely despre importanța industriilor creative

Written on:January 13, 2014
Comments
Add One

Poza articol copyIndustriile creative, așa cum găsim că au fost definite de englezi, sunt acele industrii care își au originea în creativitate, talentul și măiestria indivizilor și care au potențialul creării de locuri de muncă și prosperitate prin generarea și exploatarea proprietăților intelectuale. Domeniile care constituie industriile creative (conform DCMS- Department of Culture, Media and Sport, UK)  sunt: advertisingul,  arhitectură, artele și piața de arte, meșteșugurile, designul, moda, filmul, video și fotografie, software și computer games, muzica, artele vizuale și performing arts, publishing, televiziune, radio. Industriile creative au un rol educațional la nivel de mase foarte important în societatea actuală. Din nefericire suntem agresați cu prea multe producții și produse de slabă calitate. De aceea suntem moral obligați să căutăm și să promovăm autenticitatea, calitatea și profesionalismul pentru a ne debarasa de nocivitatea kitch-ului și inculturii prezente peste tot în importantul sector al  profesiilor care formează domeniul imaginii.      În acest număr al regionalului Informatorul Moldovei vom aborda un specialist autoritate internațională în organizare de evenimente,  prezentări de modă și Fashion Teater în persoana domnișoarei Diana Alexandroae Președinte Kasta Morrely. Diana Alexandroae este unul dintre experții care au stat la baza conceperii și legalizării pentru prima dată în lume a științei ocupatiei de manechin și a ocupației de organizator de evenimente. Diana Alexandroae face parte și din rândul experților care au conceput și înregistrat ca marcă noul gen artistic Fashion Theater. M.L: Domnișoară Diana Alexandroae aveți libertatea de a ne spune ce considerați că este mai important să cunoască cititorii noștri despre acest sector de activitate al industriilor creative în care sunteți o autoritate internațională. Diana Alexandroae: As dori să precizez de la început faptul că activitatea mea de cercetare în calitate de președinte Kasta Morrely s-a centrat în mod special pe domeniul prezentărilor de modă și organizării evenimentelor de modă. Această activitate nu a exclus implicarea în studierea realizării și desfășurării de emisiuni TV și film. După cum se știe fiecare persoană ambițioasă visează să devină o vedetă sau o personalitate publică cunoscută. Mai puțină lume a aprofundat efermeritatea vedetelor de televiziune sau cinematografice. Cauza efemerității lor este datorată faptului că sunt persoane nepregătite care prin apariția pe micul ecran dau o impresie inițială de inteligență, farmec și spontaneitate. Publicul își dă seama de realitate și se plictisește repede de falsa vedetă. La fel se întâmplă și cu vedetele cinematografice care prin mijloacele mediatice pot la un anumit moment pentru o perioadă scurtă de timp să capteze atenția publicului ca ulterior să dispară în necunoscut. Modelele de pe podium au și ele o viața scurtă de vedete deoarece neavând o pregătire calificată nu prea pot oferi atractivitate decât într-un mod forțat prin promovare mediatică. M-am întrebat și eu la începuturi de ce sunt vedete care rezistă peste timp și alele dispar la fel de repede cum au apărut. În timpul studiilor de cercetare a lumii modei pe care le-am desfășurat pentru a contribui la crearea științei ocupației de manechin și ulterior a celei de organizator evenimente am constatat un lucru pe care nu l-aș fi sesizat dacă nu abordam științific aceste ocupații din domeniul industriilor creative. Am constatat că mediul este ocupat de mult amatorism bazat pe tupeul celor din culise și timiditatea celor din afara scenei. Puțină lume știe că foarte mulți din cei promovați fals drept mari vedete sunt slab sau total nepregătiți pentru a avea un succes real în activitățile pe care le desfășoară. De aceea vedem în ultimii ani o prestație artistică foarte slabă atât în televiziune cât și în cinematografie. Nu putem spune că nu se muncește, dar este o muncă bazată pe lasă că merge și așa , sunt vedetă și nu mai contează ce fac pentru că am ziariștii mei care mă susțin sau am imagine de mare producător și dau vina pe alții pentru insucces. De aici și pierderea interesului publicului pentru anumite genuri de emisiuni sau filme. Interesul pentru prestațiile artistice se pierde în continuare doarece multe dintre activitățile de creație sunt stăpânite de impostori și tupeiști. Munca de creație are la bază o pregătire complexă ce înglobează mai multe calificări complementare. Nu poți să abordezi o activitate de succes în industriile creative fără calificare și o pregătire laborioasă prealabilă. Fără această pregătire temeinică actul artistic se desfășoară haotic, cu multă muncă degeaba și în final se aleg secvențele care au ieșit bine din întâmplare și uite așa iese o emisiune sau un film de calitate slabă. De aceea vedem emisiuni în direct caraghioase deoarece cei care le produc nu au cultura și pregătirea necesară pentru a face un plan bun prin faptul că este clar  și ușor de respectat de toți cei implicați. Când ești calificat pe un domeniu îți vine foarte ușor să evaluezi calitatea pregătirii celor pe care îi implici, să îți faci un plan care să te ajute să realizezi un eveniment, o emisiune sau un film de calitate. Nu ai această pregătire, oricât te zbați iți lipsește viziunea rezultatului pe care vrei să îl obții. În timpul studiilor făcute sub bagheta unor mari maeștri a evenimentelor și spectacolelor internaționali am putut vedea prin abordare știintifică diferențele majore dintre profesioniști și amatori. Tot atunci am putut înțelege necesitatea elaborării știintifice și legalizării meseriei de manechin și cea de organizator spectacole. Absența acestora permitea oricărei persoane printr-o conjunctură favorabilă să-și prezinte pe scenă fanteziile de amator într-o formă mai mult sau mai puțin plăcută. O meserie pentru a fi recunoscuta legal de stat necesita un proiect aprobat al științei acelei meserii. Astfel cei calificati in aceea meserie învață ce au de făcut cu eficiență și randament maxim benefic pentru toată lumea.  Lipsa de calificare a manechinelor indiferent de frumusețea și talentul lor  am văzut cum le creează mari dificultăți și la simple prezentări spre marea nemulțumire a designerilor. Organizatorii de evenimente de modă cât de talentați ar fi ei se lovesc de pregătirea haotică a manechinelor care de aceea pricep greu și uită repede chiar dacă regizorii spectacolelor își dau toată silința să realizeze ceva grandios. Publicul chiar dacă este neavizat își pierde natural interesul pentru o prestație slabă desfășurată constant de oameni necalificați. În esență s-a instaurat o plictiseală față de amatorismul și greșelile repetate pe care le vedem pe marile podiumuri și scene ale lumii indiferent de articolele și emisiunile elogioase care încearcă să le mascheze. De aici și o diminuare a succesului financiar în această activitate. Am constatat când lucram la elaborarea ocupației de manechin că prezentările de modă tip defilare plictisesc majoritatea privitorilor prin monotonia lor. Astfel moda și prezentările de modă au ajuns să se adreseze numai unui public exclusivist care are pregătirea pentru a analiza linia artistică a designerilor. Dacă nu ai ochiul format te plictisești foarte repede și nu înțelegi de ce vezi la infinit pe podiumuri sau scene fete care plimbă toate la fel niște haine. Am realizat repede că prezentările de modă au un rol atractiv educațional foarte important în societatea contemporană și de aceea trebuia făcut ceva evolutiv pentru a nu pierde de tot interesul publicului larg. Mai greu a fost să punem la punct  conceptul noului gen artistic Fashion Theater, proprietate intelectuală Kasta Morrely. Acest nou gen artistic Fashion Theater pune în valoare maximă atât creațiile designerilor cât și talentul manechinelor într-o formă atractivă pentru toate categoriile sociale. Mesajul artistic al unei colecții obligă pe tinerele fete care aspiră să fie manechine de succes la o calificare și o pregătire fără de care nu pot să prezinte momente de Fashion Theater. Calificarea manechinelor ajută foarte mult la materializarea cu succes a fanteziilor creative a marilor producători de evenimente de modă. În decursul anilor am constatat cu plăcere de fiecare dată impactul și atractivitatea la public a prezentărilor de modă gen Fashion Theater. Fashion Theater este un gen artistic care implică un nivel de calificare și o pregătire adecvată ce nu poate fi imitat de amatori decât într-o formă grotescă. Ca orice gen artistic are niște reguli care se învață. Amatorismul se fură, profesionalismul se învață. Am fost plăcut surprinsă la finele anului 2013 când în cadrul Galei Romanian fashion Awards am primit premiul pentru crearea noului gen artistic Fashion Theater, proprietate intelectuală Kasta Morrely, și imediat după aceea am primit o Diplomă de Excelență ca autoritate recunoscută în industriile creative și recunoașterea noului gen artistic Fashion Theater, din partea oficialităților unui oraș turistic important. Pot să spun cu plăcere că pe scena marelui festival Bucharest Fashion Week din decembrie 2013 au fost multe prezentări de teatru de modă și efectele acestui gen artistic s-au văzut din nou prin faptul că publicul spectator nu mai pleca din sală rămânând fascinat pe scaune si după anunțarea încheierii serii de festival.  Acest reacție a publicului confirmă încă o dată fundamentul industriilor creative al căror succes depinde de calificăre, talent și inovației. În concluzie, nu putem vorbi de viitor de succes și dezvoltarea sectorului cultural artistic fără o abordare științifică  bazată pe calificările și inovațiile celor care abordează acest domeniu de activitate. Țările care au investit în  dezvoltarea sectorului industriilor creative sunt cele mai cunoscute și apreciate pentru nivelul lor de civilizație și bunăstare chiar dacă în alte sectoare nu excelează. (Fashion photographer Maria LEFTER)

Leave a Comment