Google

Mii de angajați ai companiilor de stat vor fi aruncați în stradă

Written on:July 15, 2014
Comments
Add One

protest-postasiCFR Marfă, Poșta Română și alte câteva companii de stat care pot aduce profituri serioase în contul statului român sunt devalizate și oferite pe tavă unor așa ziși investitori strategici. Acești investitori sunt strategici pentru că dau șpăgi de sute milioane euro celor care trebuie pentru a acapara averi ale poporului român construite cu sudoarea tuturor.

De partea celalată, onor guvernul anunță că prin 2020 România va avea trenuri de mare viteză. Pe ce or să meargă trenurile dacă liniile de cale ferată sunt vândute la fier vechi?

Poșta Română a atins în ultimii ani „performanțe” de neegalat și niciun om normal la cap nu anchetează cum de a fost dusă în prăpastie această companie. Numai în ultimul an, aparatul central al CN Poșta Română, alcătuit numai din slugi politice foarte bine plătite, a ajuns la peste 1000, plecând de la numai vreo 100 de angajați. Avem răspunsul la întrebarea de ce merge în pierdere Poșta Română? Avem.

2.500 de anagajți sunt dați afară de la căile ferate. Aceștia sunt momiți cu salarii compensatorii și cu indemnizații de șomaj. Dar după ce se termină banii primiți în schimbul locurilor de muncă ce vor face acești oameni care nu vor mai găsi de lucru?

Nu-s mulți ani de când mii, zeci de mii de lucrători din uzine și fabrici (comuniste cică), de pe mari platforme industriale ori din agricultura socialistă au fost aruncați din sistem ca niște măsele stricate. Atunci acești lucrători erau amăgiți, șantajați, cu sume consistente de bani pentru a pleca la casele lor de „bună voie”. Mulți au primit bani și au devenit pentru o scurtă perioadă șomeri de lux după care au intrat în cea mai cruntă sărăcie. Apoi și-au luat lumea-n cap și au plecat spre alte zări să muncească pentru că așa au fost ei educați de mici copii. Iliescu, Petre Roman, ceilalți premieri până în 1996 și după, guvernele Convenției Democrate, toți aveau un singur gând: să scape de muncitorii din fabrici și uzine pentru a transforma aceste unități de elită în fier vechi, în averi nemăsurate pentru ei și familiile lor. Regia acestui scenariu grav pentru România s-a petrecut întocmai. Și azi vedem cum un cetățean a luat fără bani o rețea de combinate, după care a închis vreo câteva pentru a scoate mulți bani în timp scurt și apoi tot abonat la banul public a rămas chiar dacă e multimiliardar în euro.

CFR Marfă a ajuns în stația terminus

Guvernul vrea să îngropae CFR Marfă, iar sindicatele denunță “o măgărie” a conducerii companiei. La ce bun, cine-i ascultă?!

Conducerea CFR Marfă a anunțat recent că 2500 de angajați vor fi disponibilizați în perioada următoare, în ciuda protestelor sindicatelor.
~
n urma unei analize realizate în ianuarie-februarie 2014 s-a ajuns la concluzia că o mie de muncitori sunt în plus, a explicat Viorel Istrate, liderul sindicatului Federația Națională Feroviară Mișcare Comercial. ~nsă în lunile următoare situatia s-a schimbat, astfel că salariații dați afară vor fi mai mulți cu 1500. Pentru a masca golănia, hoția, toți politicienii, nu numai cei care sunt acum la guvernare, au dat și dau în continuare vina pe FMI. Am spus și repet, orice om normal știe că o bancă funcționează pe princiile unei… bănci, adică vrea să-și recupereze banii împrumutați cu tot cu dobânzile (profit) aferente. Așadar, a da vina pentru incompetența ta pe FMI este aberant. Dar la bobor prinde! Și ce-i mai important decât votul boborului la umbra căruia să poată face politicienii averi nemăsuate din bani publici? (continuare în ediția tipărită a regionalului Informatorul Moldovei) (Ciprian PANAGACHI)

Leave a Comment